Інноваційні методи екологічної освіти і просвіти для педагогів

04.11.21 року в м. Хуст (на базі спеціалізованої ЗОШ №3) проведено семінар з педагогами-позашкільниками, вчителями шкіл та членами громадських організацій. Головною темою семінару стали інноваційні методи в екологічній освіті, серед яких важливе та вагоме місце займає екологічний тренінг та екологічні ігри.
Тренінг – це одночасно:
– цікавий процес пізнання себе та інших;
– спілкування;
– ефективна форма опанування знань;
– інструмент для формування умінь і навичок;
– форма розширення досвіду.

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.

Гра як елемент культури – явище соціальне. Це відносно самостійна діяльність дітей і дорослих, що
забезпечує потребу людей у відпочинку, розвагах, пізнанні, в розвитку духовних і фізичних сил. Для гри характерне яскраве виявлення емоцій, творчих здібностей, ініціативи. Позитивні емоції можуть спонукати учасників до високого ступеня активності і до творчого підходу у розв’язанні тих чи інших ігрових завдань.
Гру, під час якої діти просто розважаються, не назвеш екологічною. Учасники екологічної гри повинні виконувати загальні завдання, спрямовані на розв’язання екоосвітніх, виховних і наукових проблем.
Учасники екогри повинні дізнатись щось цікаве і корисне про природу, виконати конкретне поставлене перед ними завдання, зробити свої висновки.

Учасники семінару спочатку були присутні на екотренінгу для дітей старшого шкільного віку “Охорона пралісів і браконьєрство”. Під час тренінгу педагоги отримували пояснення до кожного етапу заняття, після чого відбулося окремо обговорення за круглим столом. Також всі учасники жваво цікавились екологічними іграми просто неба, які можна проводити з дітьми різного шкільного віку. Такого формату захід був проведений вперше.

Семінар відбувся в рамках проекту «Церква та НУО задля екоосвіти в національних парках», що реалізується Інститутом еколого-релігійних студій  у співпраці з Союзом охорони природи Німеччини за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини (координатор проекту  Іван Тимофеєв).

Інформаційна служба ІЕРС

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Scroll to Top
%d блогерам подобається це: