ІЕРС

Інститут еколого-релігійних студій
Пошук

В Ужгороді презентували ексклюзивну екорозмальовку

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

У Резиденції єпископів Мукачівської греко-католицької єпархії презентували розмальовку екологічного спрямування «Як робить Маріанночка?», де в доступній і лаконічній формі подано головні правила поведінки в лісі. Захід відбувся в рамках проєкту «Молодіжна школа сталого розвитку Карпат», який реалізує Інститут еколого-релігійних студій у партнерстві із Союзом охорони природи Німеччини (NABU) за фінансової підтримки VGP Foundation (Бельгія).

Презентація розпочалася з благословення Кир Ніла Лущака, адміністратора Мукачівської греко-католицької єпархії. Він наголосив на «важливості духовної формації дітей та шанобливому ставленні до природи, яку подарував нам Бог, тому все залежить від нас і наших дітей».

Відтак архієрейським подячним листом нагороджено співпрацівницю єпархіальної комісії з питань екології Ольгу Тимофеєву. Оскільки через стан здоров’я вона не могла бути присутньою, то подяку вручили її синові Івану Тимофеєву.

Опісля слово надали Марті Михайлець, котра є авторкою, художницею й верстальницею екорозмальовки. «Цікавинка в тому, що ілюстрації є певними алгоритмами дій, як варто поводитися з природою. Також вагому роль відіграє жіноча спільнота й, зокрема, організація подібних заходів, які є найкращою інвестицією в майбутнє нашого храму», — мовила пані Марта. А літературна редакторка Наталія Гумен-Біланич нагадала: «Кожен із нас є дуже важливою, хай і маленькою частиною природи».

Далі відбулася презентація екомила від Наталії Стецо. «Працюючи в садочку вихователем, я хотіла спробувати щось нове й захопливе для дітей, тому  організувала майстер-клас для малечі; прийшло 47 учасників. Їм дуже сподобалося. Це й мотивує продовжувати цю справу», – сказала пані Наталія. У миловарінні використовує тільки натуральні харчові барвники. До речі, дизайн екологічної упаковки мила розробила Каміла Купар.

Загалом презентація тривала у вільному форматі, отож «рекламну паузу» заповнили тим, що стане приємною згадкою в майбутньому – спільною фотографією. Далі продовжили розгляд розмальовки. М.Михайлець розповіла,  як виникла ідея про Маріанночку, котра вміє прислухатися до природи, співу пташок, шуму лісу. «Правила поведінки в лісі подано не такими, що обмежують дітей, а показують, як слід діяти. Оскільки працюю вчителем у школі, то теж належу до тих, хто часто нагадує дітям, чого не можна робити. А тоді виникає питання: «А що можна взагалі?». Важливо не забороняти, а демонструвати, як варто чинити. Адже найкращий спосіб навчання, особливо малечі, –  це наслідування. Коли готувала розмальовку, часто зверталася до своїх дітей, запитуючи, що б вони хотіли бачити в такому виданні. Тож вони – перші критики. Скеровують мене, і я розумію, у якому напрямку рухатися далі», – каже пані Марта.

Доповнила презентацію Н.Гумен-Біланич. Докладно розповіла про власне екорозмальовку: математичні завдання, на логіку, для моторики рук, що особливо корисне в процесі підготовки до школи. І саме через таку ігрову форму дитина розвивається всебічно й головне – із задоволенням. Отож, як рекомендувала пані Наталія, варто «озброїтися кольоровими олівцями і приступати до роботи!». Потім Наталія Стецо представила відеоролик про технологію виготовлення екомила, якою послуговується. Не заперечує, що робота клопітка, але водночас доступна кожному, головне – бажання.

Мало слово й Марія Баяновська, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти ЗІППО. Акцентувала на суттєвості екологічної  освіти, яка  потребує підтримки: «Така екорозмальовка, власне, формує свідомість дітей. Практичний посібник відповідає психології дитини  й дорослої людини теж, адже варто знайти в собі сили йти в тандемі з малечею, відчуваючи її».

На заході неодноразово лунало, що саме жінки священників особливо активно працюють у напрямку екоосвіти. Зокрема, виступила Ярослава Пантлик: «Кожна сім’я повинна виховувати своїх дітей у бережливому ставленні до довкілля. Бог створив для нас усе найкраще.

А ми, своєю чергою, маємо це берегти. Адже від нас залежить майбутнє покоління».  Тема неабияк актуальна, і такі ілюстрації допомагають закріпити правила й допомогти побудувати стосунки з природою. Також пані Ярослава натякнула про збірку віршів, яка поки залишається інтригою: «Вірші пише Наталія Стецо, а я намагаюся підібрати музику до цих поезій, адже через пісні дитині легше донести важливу інформацію; щось відкладається в підсвідомості».

Завершальним став виступ Івана Тимофеєва, менеджера проєкту, котрий зазначив: «Потрібно надалі розвивати «Молодіжну школу сталого розвитку Карпат», залучати все більше людей і продовжувати тематику національних парків». Зі слів І.Тимофеєва, на жаль, держава не виділяє достатню кількість коштів і зусиль для парків, доводиться все робити за допомогою грантів та європейських партнерів.

Опісля презентації натхненні учасники висували нові спонтанні ідеї, які обговорювали з не меншим ентузіазмом і запалом в очах. Тож, схоже, до нових проектів чекати недовго!

Інформаційна служба ІЕРС

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Залишити відповідь

Берегівські гімназисти вчаться спостерігати за птахами

Учні Берегівської гімназії «Опре Рома» відвідали волонтерський центр «Кожен може допомогти», щоб навчитися спостерігати за пернатими і ознайомитися з різноманітними конструкціями пташиних гнізд та годівниць.

Ековистава «Таємниця маленької сови» здобула перемогу в чотирьох номінаціях Всеукраїнського конкурсу

Екологічна вистава Закарпатського академічного обласного театру ляльок «Таємниця маленької сови» здобула перемогу в чотирьох номінаціях Всеукраїнського віртуального огляду-конкурсу «Прем’єри сезону».